Nowy Alfabet Ruchu

Projekt „Nowy alfabet ruchu”

jest współorganizowany przez
Instytut Muzyki i Tańca w programie „Myśl w ruchu”.

SKĄD POMYSŁ?

Inspiracją do realizacji projektu stała się twórczość Philippine Bausch w 10. rocznicę jej śmierci.
Pina – międzynarodowej sławy choreografka miała ogromny wpływ na rozwój teatru tańca. Jej niekonwencjonalny sposób pracy i niesztampowe rozwiązania na scenie poznają uczestnicy projektu. Swoje choreograficzne interpretacje zaprezentują jesienią w czasie pokazu.

CO ZA NAMI?

  • Warsztaty taneczne dla uczniów szkół. Od hip-hopu, poprzez taniec klasyczny, współczesny czy jazz. Aż 40 godzin zajęć z instruktorami, którzy specjalizują się różnych dziedzinach tańca.
  • Poranki Taneczne w parku miejskim – wakacyjny cykl, podczas którego uczestnicy projektu zapoznali się z tańcem irlandzkim, stepem i wieloma innymi technikami.
  • Uczestnicy projektu brali udział w cyklu spotkań o historii i teorii tańca z mistrzami, m.in. z twórcami Sopockiego Teatru Tańca – Joanną Czajkowską oraz Jacentym Krawczykiem.
  • Obejrzeli film „Pina” pełnometrażowy film muzyczny Wima Wendersa z 2011 roku, poświęcony niemieckiej tancerce i choreografce Pinie Bausch.
  • Brali udział w wyjazdach na spektakle: „Dyskretny Urok Picassa”, „Ciao Ciało!”, „Different World”, „Bursztynowa Balladyna” czy „Pan Kejk”, które były wspaniałą okazją do edukacji teatralnej uczestników projektu. Mogliśmy dosłownie dotknąć teatru, spotkać się z aktorami po spektaklu i podpytać o ich pracę. Grupa nie może nadal wyjść z podziwu, jak ciężka praca i piękno realizacji spektaklu w efekcie nie daje zapomnieć widzowi zaproponowanego tematu sztuki.
  • Grupa uczestniczyła w programie Polskiej Platformy Tańca w Gdańsku.

CO PRZED NAMI?

  • JESIEŃ / Premiera pokazu / Tydzień intensywnych warsztatów pod okiem choreografki, które zakończą i podsumują projekt premierą spektaklu.

Z KIM WSPÓŁPRACUJEMY? DLA KOGO PROJEKT?
Warsztaty: Szkoły partnerskie w Redzie – SP2, SP4, SP5 i SP6
Aranżacja muzyczna: do przygotowywanego pokazu opracują i wykonają m.in. uczniowie Szkoły Muzycznej w Redzie.

Efekty pracy widać również w poniższej galerii: